Wednesday, February 16, 2011

...tak tahan...

keadaan sy skrg sgt trok...da smggu batuk xelok2..actually bnda ni bkn bnda br yg aku alami...aku dpt pnykt ni sejak aku form 4...n brtmbh trok masa dip...aku xle kena batuk...cos kalo aku batuk mmg memkn masa yg lame tok elok...batuk aku ni pelik ckt tau..cm batuk kering..xde kahak pn just lendir bese je...prasaan die mmg la azab...serius aku xthn..kalo b4 ni aku cm kuat ag nk thn tp skrg aku rs sgt lemah...sbb setiap kali batuk kpale n dada aku akan sakit...aku rs sgt lemah...lg plak aku tgh byk keje...emmm YA ALLAH aku yakin ini salah 1 ujian dr MU dan aku yakin KAU hny menguji insan yg blh menerima ujianMU..

meh citer sjrh pnyakt aku ni..aku xtau pe puncanya..kmgknn bsr air water-cooler kat hostel aku dulu..tp xconfirm sgt la..aku akan kena batuk ni ikut keadaan..kdg2 kerap..kdg2 da bape2 thn br kena ag...batuk yg same...dr dulu aku da pegi mcm2 klnk..dan mcm2 ubt aku da mkn...siap wat x-ray sume..da mcm2 doc jgk aku jumpe..1 doc ckp aku chat je...mksdnya paru2 aku still function dgn normal..die kate kmgknn aku kena radang pernafasan...1 doc ad kate mgkn aku nk kena asma...dan smlm pkul 2pg br jumpe doc lg pas batuk aku sgt trok siap muntah hbs sume mkn mlm aku...emmmm and ni die dialog aku ngan doc 2...

DOC: da bape lame batuk??
AKU: da dkt smggu...
DOC: ad mkn ubt???
AKU: ad..ubt pn da nk hbs...
DOC: die ad bg antibiotik??
AKU: ada..
DOC:warna pe??
AKU: putih yg pjg...
DOC: ad asma x or famili yg ad asma??
AKU: xde..n xprnh ad..
DOC: blajar katne??
AKU: UPM
DOC: watpe kat sane dlm smggu ni??
AKU: blajar la..huhuhu *sengal ckt sbb tgh sakit
DOC: batuk xde kahak kn??? tp ad lendir warna pe??
AKU: aah...warna putih...
DOC: emmmm...*smbl garu2 kpale..ape sy nk wat ngan awk ni ek?? suppose da dpt antibiotik n mkn ubt da ad effect...emmmm kena wat x-ray ni...b4 ni ad wat x-ray?
AKU: ad..(adk aku sampuk: batuk die slalo berulang je)
DOC: 2la kdg2 kite batuk2 ingtkn paru2 ke yg ad mslh tp da wat checkup sume rupanya2 telinga ke hdg ke yg ad prob...kena wat checkup ni...tp xpela sy try bg ubt yg ad ni kuat ckt..t kalo xelok ag kena wat susulan...tp kdg2 ad jgk pnykt yg mmg xde ubt..misteri cm2..
AKU: blurr~~~

14feb2011-cuti maulud nabi
mak ajak blk umah mak sdare kat pd..skali gus p berubt kg la ad kat umah ustaz sblh umah mkck aku...ktorg p bwk air 1 botol..ok p2 die tgk je muka aku..tny batuk da lame da?? die start bace ayat2 quran kat air 2...p2 die ckp ad kmgknn aku trmkn..bkn org nk anta tp aku trmkn...emmm mksdnye??? aku blurr~~~~ bole dkatakn aku ni xcaye sgt bnda2 ni..tp hakikatnya bnda2 ni wujudkn..ad hasad dengki manusia sume...ntah la...aku just berdoa smoga aku cpt sembuh...aminnn~~

No comments:

Post a Comment

posto...posto...